Sonic Generations

Geneza

Gra została wydana przez Segę z okazji 20 urodzin serii. Podczas jej tworzenia stworzono anikietę i spytano pracowników i fanów jakie by chcieli ujrzeć plansze.

Fabuła

Podczas imprezy urodzinowej Sonica przybywa tajemniczy stwór Time Eater, który porywa wszystkich jego przyjaciół a on sam traci przytomność. Budzi się w White Space miejscu, w którym czas i miejsce nie istnieje. Sonic odnajduje przejście do Grenn Hill i po jego końcu udaje mu się uratować Tailsa zamienionego w statułę. Do tego samego miejsca przybywa jeż z przeszłości. Sonic-i postanawiają uratować ressztę przyjaciół i uciec z tego miejsca.

Rozgrywka

Gra została podzielona na trzy strefy po trzy plansze. Każdą planszę należy przejść klasyczyn i nowoczesnym Soniciem.
Klasyczny Sonica to powrót do przeszłości. Gracz może ponownie zagrać jak za starych dobrych czasów. Nowoczesny Sonic posiada styl po Sonic Unleashed. Oprócz klasycznych plansz mamy trzy starcia z bossami, trzech rywali do pokonania oraz zbiór misji. Misje są konieczne aby zdobywać klucze, które umożliwijają walkę z boosami. Możemy tworzyć sety , które dają rózne bonusy pasywne i aktywne. Każdy z bonusów posiada liczbę punktów a gracz ma do ich dyspozycji 100. Umiejętności odblokowuje się poprzez przechodzenie misji i zbieranie czerwonych pierścieni. Dodatkowo w ten sam sposób możemy zbierać artworki i pioseneki. Została dodana specjalna opcja pozwalająca przypisać odblokowaną nutę do dowlnej planszy.

Szymon Mazur 2c