Sonic Colors

Geneza

Gra została wydana przez Segę w 2010 r. na konsolę Nintendo Wii i 3DS.

Fabuła

Doktor Eggman ogłasza światu, że zmienia się i od teraz jest dobry. W tym celu buduje ogromny park rozrywki zbudowany z pięciu planet. Sonic i Tails udaję się tam zbadać sprawę. Od razu zauważają jak roboty eggmana gonią małych kosmitów whispów. Jeż ratuje ich i dowiaduje się, że Eggman porywa je by pozyskiwać z nich energię do swojego tajnego planu. Jeż szybko się dowiaduje, że Robotnik stworzyłmaszynę do kontrolii umysłów i potrzebuje tylko odpowiedniej ilości energii.

Rozgrywka

Poziomy w Sonic Colors są w 3D i w 2D. Sonic zachował wszystkie umiejętności z Sonic Unleashed. Wążnym elementem są Whispy za pomocą, których otrzymujemy różne moce poprzez połączenie whispa z jeżem.
wygląd opis
Wypełnia Belkę Boostu, dzięki któremu Sonic może użyć Boost
pozwala na odbijanie się od luster
możliwość wiercenia pod ziemią
pozwala na latanie w zwysz
zamiana w kulę ognia
pozwala zamieniać niebieskie bloki w niebieskie pierścienie i na odwrót
zamiana w poduszkowiec dzięki, któremu możemy latać
pozwala na trzymanie się ścian i sufitów
zmiana w wielką kulę pożerającą wszystko na swojej drodze
umożliwia pożeranie wrogów

Do gry został dodane czerwone pierścienie. Są one po ukrywane na planszach. Każde 10 zebranych pierścieni odblokowują bonusową planszę.

Szymon Mazur 2c